Redacteur

Account

  • Eerste keer aanmelden

    Wat te doen om voor de eerste keer in te loggen

    1. Je ontvangt een e-mail van WordPress met het onderwerp ‘[Websitenaam] Login Details
    2. In de mail staat alvast jouw gebruikersnaam en twee linkjes waarbij je jouw wachtwoord kunt instellen
    3. Klik op een van deze linkjes
    4. Je krijgt nu de optie om een wachtwoord in te stellen
    5. Kies een gewenste wachtwoord en klik op ‘Wachtwoord opslaan’
    6. Let op dat je het wachtwoord goed bewaard
    7. Klik nu op ‘inloggen’
    8. Je kunt nu inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord
  • Gebruikersrollen in WordPress

    Voor het instellen van gebruikersrollen in WordPress heb je administrator rechten nodig.

    Bijdrager

    Deze rol kan alleen berichten (en eventueel evenementen) indien voor publicatie. Hiervoor is dus redactie nodig om een bericht zichtbaar te maken op de website.

    Auteur

    Kan alleen eigen berichten inzien en bewerken. Kan ook berichten direct publiceren op de website.

    Redacteur

    Kan alle berichten inzien en bewerken. Kan ook berichten direct publiceren op de website.

    Administrator

    Heeft alle rechten in het systeem. Kan instellingen wijzigen, gebruikers beheren en alle content beheren.

Agenda

  • Hoe maak ik evenementen aan?

    1. Klik in het menu op ‘Evenementen’ > ‘Evenement toevoegen’. Je komt nu op een pagina uit waarbij je alle gegevens kunt invullen
    2. Vul de titel en de samenvatting in
    3. Rechts zie je de optie ‘Wanneer’. Hier kun je invullen wanneer het evenement plaatsvind. 
    4. Indien er een locatie is, kun je deze ook aangeven. Het is mogelijk om een fysieke locatie in te voeren, maar ook een URL (indien het een online meeting is)

    5. Wanneer je de gegevens naar wens hebt ingevuld, klik je rechts op ‘Publiceren’ om het evenement te publiceren
  • Hoe maak ik terugkerende evenementen aan?

    1. Klik in het menu op ‘Evenementen’ > ‘Terugkerende evenementen’. Nu kom je op een pagina uit met alle terugkerende evenementen
    2. Klik daarna op de knop ‘Terugkerende evenement toevoegen’ bovenaan de pagina. Je komt nu op een pagina uit waarbij je alle gegevens kunt invullen
    3. Omdat dit een terugkerend evenement is, is het belangrijk om de onderstaande velden bij ‘Herhalingen’ in te vullen. Hier kun je instellen wanneer je het evenement herhaald wilt hebben, en voor hoelang. 
    4. Indien er een locatie is, kun je deze ook aangeven. Het is mogelijk om een fysieke locatie in te voeren, maar ook een URL (indien het een online meeting is)

    5. Wanneer je de gegevens naar wens hebt ingevuld, klik je rechts bovenaan op ‘Publiceren’ om het evenement te publiceren

Nieuwsberichten

  • Hoe plaats ik nieuwsberichten?

    1. Klik in het menu op ‘Berichten’. Je komt nu op de pagina met het berichten overzicht.
    2. Klik bovenaan de pagina op ‘Nieuw bericht’ om een nieuw bericht toe te voegen
    3. Voer bij ‘Titel toevoegen’ een titel in
    4. Klik op het vak ‘Typ / om een blok te kiezen’ om te beginnen met typen. Hier kun je het nieuwsbericht invoeren
    5. Rechts zie je een aantal opties staan. Klik hierbij op het tabblad ‘Bericht’
    6. Wanneer je dit hebt gedaan, kun je bij de optie ‘Categorieën’ een categorie toewijzen aan het nieuwsbericht
    7. Om een foto toe te voegen, klik je op ‘Uitgelichte afbeelding’ en dan op ‘Uitgelichte afbeelding kiezen’
      1. Je komt nu uit bij de mediabibliotheek. Hier zie je alle foto’s die zijn geüpload 
      2. Indien je de gewenste foto nog niet in jouw mediabibliotheek hebt staan, kun je deze uploaden bij het tabblad ‘Bestanden uploaden’
      3. Wanneer je dat hebt gedaan, klik je op de knop ‘Bestanden selecteren’ om een gewenste foto toe te voegen
      4. Klik hierna op de knop rechtsonder ‘Uitgelichte afbeelding kiezen’
    8. Nu kun je het nieuwsbericht publiceren door rechtsboven op ‘Publiceren’ te klikken

Pagina's

  • Hoe pas je de teksten op de pagina’s aan

    Dit is alleen voor het beheren van de teksten. Indien je het uiterlijk van de webpagina wilt veranderen, neem contact op met Weba11y

    1. Log in op jouw account
    2. Wanneer je bent ingelogd, klik je in het menu op ‘Pagina’s’. Nu kom je op de pagina om al jouw website pagina’s te beheren
    3. Klik op de titel van de pagina die je wenst aan te passen. Je komt nu op een overzicht van de betreffende pagina uit
    4. Klik op de tekst dat je aan wilt passen. In de onderstaande afbeelding klik je bijvoorbeeld op ‘Dit is tekst’. Nu kun je de tekst naar wens wijzigen
    5. Wanneer je de tekst hebt gewijzigd, klik je rechtsboven op ‘updaten’
    6. Je hebt nu de tekst op de pagina aangepast

Gebruikers